Açık otoparklar, çok katlı otoparklar ve yeraltı garajları; atmosferik
koşullar, UV ışığı, buz çözücü tuzlar, araç sıvıları, mekanik
trafik, şok darbeleri, kayma riski, su sızıntısı, karbonasyon
ve kimyasal yıpranmalar gibi birçok agresif etkiye maruz kalır. Bu
nedenle otoparklarda kullanılan zemin kaplama sistemlerinin üstün dayanım,
esneklik, kimyasal direnç, su geçirimsizlik, UV
stabilitesi, kaymazlık ve çatlak köprüleme gibi performans
gerekliliklerini karşılaması şarttır.
Sika’nın Sikafloor® MultiDur, Sikafloor® MultiFlex,
Sikafloor® Pronto, Sikalastic® OneShot, Sika® FloorJoint
ve epoksi seri ürünleri; tabliye, ara kat, üst döşeme, rampalar ve giriş
alanları gibi her otopark bölgesi için farklı gerekliliklere göre optimize
edilmiştir.
Bu sayede hem mimarların hem yüklenicilerin hem tesis
yöneticilerinin hem de müteahhitlerin uzun ömürlü, güvenli ve ekonomik bir
çözüm elde etmesi sağlanır.
Araç trafiği, tekerlek sürtünmesi, ani frenleme, dönme
hareketleri ve ağır yükler otopark zeminlerinde hızlı aşınmaya neden olur.
Kaplama sistemi yüksek aşınma dayanımına sahip olmalıdır.
Kış şartlarında kullanılan CaCl₂, MgCl₂, NaCl gibi
buz çözücü tuzlar betonda ciddi korozyona yol açar. Sika sistemleri tuz
penetrasyonuna karşı koruma sağlar.
Üst döşemelerde yağmur, kar ve su sızıntısı; betonarme
donatıyı tehdit eder. Su yalıtımlı kaplama kullanılması zorunludur.
Zeminin R10–R13 kaymazlık sınıflarında olması gerekir.
Kaplamanın dokusu özel olarak ayarlanır.
Açık otoparklarda UV ışığı renk solmasına ve kaplama
bozulmasına neden olabilir. Sikalastic OneShot ve MultiFlex serisi UV dayanımı
ile öne çıkar.
Epoksi, poliüretan ve PMMA teknolojileri sayesinde ağır
trafik yükleri altında bile bütünlüğünü korur.
Sert-elastik ve elastik sistemler, tabliye hareketlerinden
kaynaklanan çatlakları absorbe eder.
Üst döşemelerde ve rampalarda su geçirimsiz film tabakası
oluşur.
Yakıt, motor yağı, antifriz, tuz ve temizlik kimyasallarına
karşı yüksek dayanım.
Sikafloor® Pronto ve Sikalastic OneShot
sistemleri sayesinde otopark 2–3 saat içinde trafiğe açılabilir. Bu
özellik AVM ve çok katlı otoparklar için çok kritiktir.
R10’dan R13’e kadar kaymazlık sınıfları sağlanabilir.
renklendirilebilir, güvenlik yönlendirmeleri optimize
edilir.
Dayanım + kimyasal direnç + ekonomik performans.
Ara katlarda kayma direnci, esneklik ve aşınma dayanımı
birlikte gerekir.
UV dayanımı yüksek kaplamalar bu alanda zorunludur.
R13’e kadar kaymaz yüzey oluşturulur.
Kendiliğinden düzleşen epoksi kaplama. Kumla köreltilmiş
kaymaz otopark sistemleri için ideal.
Rulo uygulanabilen tekstürlü epoksi son kat. Kaymaz yüzey +
parlak görünüm.
UV dayanımlı poliüretan son kat.
2 bileşenli epoksi kaplama, yüksek kimyasal ve aşınma
dayanımlı.
Tiksotropik, düşük solventli epoksi. Düşey yüzeylerde dahi
uygulanabilir.
PMMA + poliürea hibrit hızlı kürleme. Otoparklar için devrim
niteliğinde hızlı çözüm.
Modüler derz sistemi. Titreşim ve ses azaltma + su yalıtım
avantajı.
Sistem türüne göre 8–20 yıl arasında değişir. Yoğun
trafikte poliüretan ve PMMA sistemleri daha uzun ömürlüdür.
Sistem türü, kalınlık, m², yüzey hazırlığı ve kat sayısı
toplam fiyatı belirler.
Üst döşemelerde zorunludur. Su, donatı korozyonuna
neden olur.
Otopark Zemin Kaplaması – Teknik Özet